מה אתם יודעים על טיסות לחו"ל חוץ מזה שהן מאפשרות לנו את הדרך אל האושר? מסתבר שמאחורי עולם התעופה האזרחית יש סיפור מעניין של 'אבולוציה', שהוא לא פחות מרגש מהמסע לגילוי עולמות בין מחלקה ראשונה ל'קונקשיין'. במרוצת השנים התפתחו גם שירותים טכנולוגיים מתקדמים לטובת הטסים לחו"ל, הבולט שבהם הוא אי סים לחו"ל, שירות שמאפשר שיחות-ווטסאפים-גלישה וכל מה שאפשר לקבל באמצעות הסלולר בחבילה אטרקטיבית מכל הבחינות (וללא החלפת כרטיס סים!) פשוט בהצטרפות לשירות בסריקת קוד QR. החבילה של אי סים לחו"ל מותאמת בול לצורך הספציפי שלכם: למספר ימי החופשה, למדינות היעד של החופשה ובעצם לכל מה שכל מטייל צריך ברמת תקשורת זמינה 24/7.
- להזמנה של כרטיס eSIM כנסו לאתר שלנו בכתובת: https://globalesim.co.il/
טיול לחו"ל מתחיל בטיסה בטוחה
לפני שיוצאים לטיול לחו"ל, כדאי לזכור שמאחורי הזכות ליהנות מטיסה בטוחה ניצב מערך רחב היקף של גופים שונים שזהו הייעוד שלהם: להבטיח שנמריא וננחת בשלום. כל המדינות שמפעילות טיסות אזרחיות חברות ב- ICAO שזה 'הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית', אם תרצו – שומר הדרך של העולם. על מה בעצם אחראי הגוף החשוב הזה? כאמור, על זה שתגיעו לכל יעד בבטחה ושתחזרו הביתה בשלום. הנה לדוגמא כמה מתחומי האחריות של ICAO:
- קביעת תקנים לבניית המטוסים
- קביעת רגולציה בענייני בטיחות הטיסות ווידוא יישומה בפועל
- קביעת רגולציה לגבי בנייה ותחזוקה של שדות תעופה ווידוא יישומה בפועל
- קביעת רגולציה לגבי בניית מטוסים ווידוא יישומה בפועל
בנוסף, לכל מדינה שפעילה בתחום התעופה האזרחית יש גוף-מנהל משלה, שאחראי לוודא שהוראות ה- ICAO אכן מתקיימות בפועל, כולל מתן רישיונות טיסה. בישראל הגוף הזה הוא 'רשות שדות התעופה'.
אבטחת טיסה – מקצוע בפני עצמו, בעל חשיבות עליונה במיוחד בחברות תעופה ישראליות
חשבתם פעם כמה אנשים עושים לילות כימים על מנת להבטיח את שלום הנוסעים ואת בטיחות הטיסות? חשבתם כמה התחום של אבטחת טיסה הוא קריטי כשמדובר בנו, הישראלים, עם כל האיומים מסביב ב'שכונה' המורכבת שלנו?
היום בכל הטיסות הבינלאומיות של 'אל על', למשל, יש סוכנים סמויים המשמשים מאבטחי טיסה (מי אמר ג'יימס בונד ולא קיבל?!) מדובר בסוכנים מיומנים נושאי נשק שעוברים הכשרות ברמה של טיפול באירועי טרור בתעופה.
כמו כן, בכל מטוסי 'אל על' יש דלתות כפולות בתא הטייס, על מנת להגן ככל שניתן מפני כניסה לשם של גורם עוין. גם בארצות הברית הנושא של אבטחת טיסות מטופל בהקפדה, במיוחד מאז אירועי ה-11 בספטמבר, ואלפי אנשים בעלי תפקידים שונים, כולל ברמת 'מרשל אוויר פדרלי', מעורבים מאוד בתהליך השמירה על בטיחות שדות התעופה. גם בקרת הכניסה לתוך שדות התעופה נעשתה הרבה יותר מוקפדת בכל נמלי התעופה בעולם מאז נפילת 'מגדלי התאומים', והרשויות משקיעות בזה הון עתק, כולל בהפעלת מערכות טכנולוגיות מתקדמות, הכשרת כוח אדם מיומן והקצאת תקציבים נדיבים.
עוד כמה עובדות מעניינות ממעוף הציפור
- התעופה האזרחית מכניסה כמעט שלושה טריליון דולר אמריקני לכלכלת העולם, ובכך היא מהווה נתח עצום מהתל"ג העולמי.
- כיום מועסקים ישירות בתחום התעופה כעשרה מיליון איש, וכ-70 מיליון איש בשירותים שהענף צורך.
- בישראל פועלות יותר מ-140 חברות תעופה.
- המהפכה הדיגיטלית נראית לנו היום מובנת מאליה, אבל זה ממש לא מובן מאליו שכל אחד יכול היום להזמין לעצמו כרטיס טיסה ו/או חבילת נופש מהמחשב הביתי הפרטי. לפני שלושים שנה לא יכולנו אפילו לחלום על זה. טיסה לחו"ל היתה תהליך של תיאומים אינסופיים בין הרבה גופים. היום אנחנו בנוחות אולטימטיבית. זה אומר שכל המערכות הגדולות 'מכווננות' טכנולוגית כך שיהיה ביניהן סנכרון ותיאום מקסימלי לטובת השירות לטסים/לנוסעים. במובן הזה התחום עבר מהפכה במלוא מובן המילה ומי שנהנים ממנה הם בעצם כולנו.
- בשנת 2013 אישרה ישראל את 'מדיניות השמים הפתוחים', הסכם שאפשר לחברות תעופה רבות לפעול כאן, ולנו הצרכנים ליהנות מהיצע רחב של טיסות ליעדים שונים ובמחירים שווים לכל כיס. אם פעם הטיול הראשון לחו"ל היה לכבוד הבר/בת מצווה, אז היום זה קורה הרבה יותר מוקדם. וגם במשפחות שנחשבות סוציואקונומי ממוצע סטנדרטי.
אז מעכשיו כשאתם מתרגשים מהטרולי החדש שהולך ומתמלא לכם לכבוד הטיסה לחו"ל, תזכרו כמה מוחות עובדים מסביב לשעון כדי שהטיול שלכם יטוס לכם על מי מנוחות. ואל תשכחו לוודא שהפספורט שלכם בתוקף ולהצטייד מראש בשירות התקשורת המעולה והמשתלם של אי סים לחו"ל.